Statut

STATUT
Klubu Malucha
„BYSTRZACZEK”
W ANDRYCHOWIE

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Klub Malucha „Bystrzaczek”, zwany dalej Klubem, jest prywatną placówką opieki nad dziećmi.
  2. Siedziba Klubu mieści się przy ul. Słowackiego 4e w Andrychowie (34-120).
  3. Klub działa na podstawie:
  • Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2011 Nr 45 poz. 235z późn. zm.),
  • rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz.U. z 2017 r. poz. 2379),
  • wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Andrychowa,
  • niniejszego Statutu,
  • Regulaminu Organizacyjnego.
  1. Osobą prowadzącą jest Ewa Marczyńska zam. ul. Żwirki i Wigury 54a, 34-120 Andrychów, która jednocześnie pełni funkcję Dyrektora placówki.
  2. Organem sprawującym nadzór nad Klubem jest Burmistrz Miasta Andrychów.

 

§2

CELE I ZADANIA KLUBU ORAZ SPOSÓB ICH REALIZACJI

  1. Klub dziecięcy realizuje cele i zadania wynikające z przepisów ustawy. Są to w szczególności:
  • opieka nad dziećmi w wieku od ukończonego 1,5 roku do lat 3 (w szczególnych przypadkach do lat 4), w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych,
  • właściwa opieka pielęgnacyjna oraz edukacyjna, realizowana poprzez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka,
  • zajęcia opiekuńczo‐wychowawcze i edukacyjne, uwzględniające rozwój psychomotoryczny właściwe do wieku dziecka.
  1. Wynikające z powyższych celów zadania Klub realizuje w następujący sposób:
  • zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w bezpiecznym, przyjaznym
    i zdrowym środowisku,
  • uwzględnianie indywidualnych potrzeb każdego dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
  • stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności – szczególnie podczas posiłków, korzystaniu z toalety, ubierania i rozbierania się, itp.,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
  • zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju emocjonalnego, fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych,
  • tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej
    i ruchowej,
  • stwarzanie sytuacji do bezpośredniej obserwacji zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym, troska o stan zdrowia
    i prawidłowy rozwój fizyczny dzieci przez zapewnienie im opieki,
  • wspomaganie indywidualnego rozwoju i wczesnej edukacji dziecka,
  • troska o rozwój umysłowy dziecka,
  • kształtowanie postaw społecznych, przyzwyczajanie dziecka do zgodnego współżycia
    i współdziałania w gronie rówieśników,
  • współdziałanie z rodzicami/opiekunami prawnymi, pełniąc wobec nich funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze m. in. poprzez konsultacje oraz rozmowy indywidualne z Dyrektorem i opiekunami.

 

§3

WARUNKI PRZYJMOWANIA DZIECI DO KLUBU

  1. Do Klubu przyjmowane są dzieci w wieku od 1,5 do 3 lat.
  2. Rekrutacja trwa cały rok – w miarę wolnych miejsc.
  3. Przy braku wolnych miejsc dziecko wpisywane jest na listę rezerwową, która jest rozpatrywana w miarę zwalniania się miejsc.
  4. Podstawą zgłoszenia dziecka do Klubu jest wypełnienie karty zgłoszeniowej i uiszczenie opłaty wpisowej.
  5. Przyjęcie dziecka do Klubu następuje na podstawie umowy cywilno-prawnej zawartej pomiędzy rodzicami (prawnymi opiekunami) a Dyrektorem.
  6. Rozwiązanie umowy przez jedną ze stron (z pisemnym miesięcznym wypowiedzeniem
    z mocą obowiązującą od pierwszego dnia następnego miesiąca) jest jednoznaczne
    ze skreśleniem dziecka z listy wychowanków Klubu.

 

§4

ZASADY USTALANIA OPŁAT

  1. Pobyt dziecka w Klubie jest odpłatny.
  2. Opłata składa się z dwu członów: opłaty stałej (czesnego), nie podlegającej zwrotowi ani zmniejszeniu w przypadku choroby lub urlopowania dziecka oraz opłaty za wyżywienie, której wyliczenie następuje poprzez przemnożenie wartości stawki żywieniowej i ilości dni roboczych w danym miesiącu.
  3. Wysokość opłaty stałej ustala Dyrektor w oparciu o analizę kosztów utrzymania placówki.
  4. Wysokość stawki żywieniowej ustalana jest w oparciu o stawki podane przez współpracującą z Klubem firmę przygotowującą posiłki dla dzieci.
  5. Opłata za wyżywienie podlega odliczeniu wyłącznie w sytuacji, gdy Rodzic/Opiekun prawny poinformuje Klub o nieobecności dziecka – najpóźniej w dniu nieobecności do godziny 7:30.

 

§5

SPOSÓB UZYSKIWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA DZIAŁALNOŚĆ KLUBU

  1. Środki finansowe przeznaczone na działalność Klubu pochodzą z:
  • opłat rodziców dzieci uczęszczających do Klubu (czesne, którego wysokość ustalona jest w umowie);
  • dotacji z budżetu gminy Andrychów;
  • środków własnych przeznaczonych na działalność Klubu przez osobę prowadzącą.

§6

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zmian w niniejszym statucie dokonuje Dyrektor w związku z potrzebami organizacyjnymi lub zmianami w przepisach prawa.
  2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  3. Statut wchodzi w życie z dniem 01.09.2018.