Naszym celem jest stworzenie „Bystrzaczkom” warunków do wszechstronnego, harmonijnego rozwoju, a w rezultacie do wykształcenia wszystkich cech osobowości i umiejętności, które pozwolą im z sukcesem wkroczyć w kolejny etap edukacji, jakim jest przedszkole.
Dlatego nasz program uwzględnia m.in. następujące zajęcia:
- czytanie bajek – wiemy, że czytanie jest potrzebne dzieciom do rozwoju jak zabawa, bo dzięki bajkom i opowiadaniom rozwijają swoje słownictwo, poznają nowe wyrażenia, zwroty, porównania – dlatego dużo czytamy; problemy książkowych bohaterów są podobne do naszych – książki podsuwają maluchom gotowe rozwiązania, które mogą naśladować i w ten sposób uczą się prawidłowych postaw, pokonują swoje słabości i lęki;
- zajęcia plastyczne – rysujemy, malujemy, wyklejamy, chlapiemy, wydzieramy, przyklejamy – ćwiczymy aparat ruchowy ręki (motoryka mała), płynność ruchów i koordynację wzrokowo-słuchową, co ma bardzo istotny wpływ m.in. na naukę pisania i daje ogromną radość dzieciakom;
- zajęcia taneczno – ruchowe – taniec pomaga poprawić koordynację ruchową, walczyć z wadami postawy, a także sprzyja rozwojowi wszechstronnej sprawności fizycznej; w tańcu dziecko wyzwala emocje, które nie zawsze da się ująć w słowa, a zabawy ruchowe w rytm muzyki są sposobem na zrozumienie i poznanie świata, zajęcia rytmiczno-ruchowe rozwijają słuch muzyczny oraz poczucie rytmu, kształtują koordynację słuchowo-ruchową;
- gimnastyka – poprawia równowagę i zręczność, usprawnia dużą motorykę;
- zajęcia sensoryczne – mają na celu dostarczenie różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzanie świata jego doznań; dobrze zintegrowany system odbierania bodźców sensorycznych powoduje, że w przyszłości dzieciaki będą świetnie zorganizowane, szybkie, sprawne i efektywne w działaniu.
W codziennej pracy stosujemy wiele elementów metod edukacyjno – rozwojowych:
- metody W. Sherborne
- metody pedagogiki zabawy i pedagogiki waldorfskiej
- Klanzy
- metody M. Montressorii
- metody C. Orffa