Statut

STATUT
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
„MAŁY BYSTRZAK”
W ANDRYCHOWIE

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Przedszkole jest placówką niepubliczną.
  2. Przedszkole nosi nazwę Niepubliczne Przedszkole „Mały Bystrzak”, zwane w dalszej treści niniejszego statutu Przedszkolem.
  3. Siedziba przedszkola mieści się przy ul. Słowackiego 4e,
    34 – 120 Andrychów.
  4. Podstawą prawną działania Przedszkola jest:
  • Konwencja Praw Dziecka z dnia 20.11.1989r. (Dz.U.1991r., Nr 120, poz.526)
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. 1915 z późniejszymi zmianami)
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 14.02.2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz. U. poz. 356 z 2017 r. z późniejszymi zmianami).
  1. Osobą prowadzącą jest Ewa Marczyńska zam. ul. Żwirki i Wigury 54a, 34-120 Andrychów, która jednocześnie pełni funkcję Dyrektora placówki.
  2. Prowadzenie Przedszkola ma charakter prowadzenia działalności oświatowo – wychowawczej.
  3. Przedszkole prowadzone jest na podstawie wpisu do ewidencji prowadzonej przez Urząd Miejski w Andrychowie.
  4. Organem sprawującym nadzór nad przedszkolem jest Małopolski Kurator Oświaty.

 

§2

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

  1. Nadrzędnym celem Przedszkola jest dobro dziecka.
  2. Przedszkole realizuje cele i zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze określone w ustawie o systemie oświaty i przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie.
  1. Przedszkole między innymi:
  • wspomaga indywidualny rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem
    i możliwościami rozwojowymi;
  • harmonijnie realizuje zadania w zakresie nauczania, kształcenia i wychowania;
  • sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich indywidualnych potrzeb oraz możliwości przedszkola;
  • wspomaga działania wychowawcze rodziców; wpływa na integrowanie zabiegów wychowawczych i przygotowuje dzieci do nauki szkolnej.
  1. Przedszkole realizuje zadania, wynikające z powyższych celów w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
  • wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
  • pomoc w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej poprzez współpracę z logopedą, psychologiem, poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
  • organizacja pracy dydaktyczno – wyrównawczej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (dotyczy pracy z dziećmi posiadającymi orzeczenia).
  • budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
  • kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także łagodnego znoszenia stresów i porażek;
  • rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
  • stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy, rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
  • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości
    i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
  1. Celem wychowania przedszkolnego zgodnie z podstawą programową jest wspomaganie i ukierunkowywanie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.

 

 

§3

ORGANY PRZEDSZKOLA I ZAKRES ICH ZADAŃ

  1. Organami przedszkola są:
  • Dyrektor przedszkola,
  • Wicedyrektor,
  • Rada Pedagogiczna, w której skład wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu.
  1. Zakres zadań Dyrektora Przedszkola:
  • Dyrektor przedszkola kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą placówki.
  • Sprawuje nadzór pedagogiczny w stosunku do zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli – dokonuje nadzoru ich pracy.
  • Kieruje polityką kadrową- zatrudniania i zwalniania pracowników pedagogicznych jak i niepedagogicznych a także wydaje zarządzenia wewnętrzne obowiązujące wszystkich pracowników przedszkola.
  • Zapewnia pracownikom właściwe warunki pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy i przeciwpożarowymi.
  • Przewodniczy Radzie Pedagogicznej i realizuje jej uchwały podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących.
  • Koordynuje opiekę nad dziećmi.
  • Wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz higieny uczniom
    i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole.
  • Pełni rolę arbitra w sprawach i sytuacjach konfliktowych.
  • Zawiera umowy z Rodzicami lub Opiekunami dzieci o sprawowanie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej nad dzieckiem przez Przedszkole.
  • Ustala zasady odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu łącznie z wyżywieniem.
  • Reprezentuje placówkę na zewnątrz.
  • Nadzoruje organizację imprez przedszkolnych.
  • Organizuje oraz odpowiada za administracyjną obsługę przedszkola jak i zaopatrzenie. Ponadto prowadzi dokumentację administracyjną i finansową zgodnie
    z obowiązującymi przepisami.
  • Zarządza majątkiem przedszkola.
  • Przeprowadza inwestycje w przedszkolu.
  • Ustala plan finansowy.
  • Zapewnia odpowiednie warunki do realizacji statutowych zadań przedszkola.
  • W czasie nieobecności Dyrektora jego obowiązki pełni Wicedyrektor.
  1. Zakres zadań Wicedyrektora:
  • kształtuje atmosferę twórczej pracy w przedszkolu, życzliwości i zgodnego współdziałania,
  • jest bezpośrednim przełożonym, z uprawnienia dyrektora, dla nauczycieli,
  • podczas nieobecności w pracy dyrektora przedszkola przejmuje uprawnienia zgodnie z jego kompetencjami,
  • sprawuje nadzór nad działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą przedszkola,
  • organizuje pracę dydaktyczno – wychowawczą nauczycieli,
  • sprawuje nadzór nad realizacją podstawy programowej przez nauczycieli,
  • prowadzi obserwacje zajęć, zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego, wydaje zalecenia pokontrolne oraz egzekwuje ich wykonanie,
  • prowadzi czynności związane z organizacją nadzoru pedagogicznego oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli,
  • prowadzi kontrolę dokumentacji pedagogicznej (dzienników lekcyjnych, dzienników nauczania indywidualnego, planów dydaktyczno – wychowawczych nauczycieli rozpoczynających pracę).
  1. Zakres zadań Rady Pedagogicznej
  • Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Przedszkola.
  • Radę Pedagogiczną tworzą i biorą udział w jej posiedzeniu wszyscy pracownicy pedagogiczni bez względu na wymiar czasu pracy, jak również inne osoby zaproszone przez przewodniczącego Rady Pedagogicznej.
  • Rada Pedagogiczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.
  • Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są większością głosów w obecności co najmniej 1/2 członków.
  • Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do zachowania tajemnicy we wszystkich sprawach, które mogłyby naruszyć dobro osobiste dziecka, jego rodziców, także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
  • Do kompetencji Rady Pedagogicznej należą:
  • ustalenie i uchwalenie regulaminu swojej działalności,
  • analiza spraw bieżących,
  • podejmowanie uchwał.
  1. Organy przedszkola ściśle ze sobą współpracują i wspólnie podejmują decyzje w ramach swoich kompetencji na zasadzie akceptacji, wzajemnego zrozumienia i wspólnej troski
    o los dziecka i przedszkola, a przede wszystkim:
  • wymieniają informacje o planowanym działaniu,
  • wymieniają doświadczenia i spostrzeżenia dotyczące działalności przedszkola,
  • biorą czynny udział w funkcjonowaniu przedszkola i doskonaleniu jego pracy.

Koordynatorem współdziałania poszczególnych organów jest Dyrektor przedszkola, który zapewnia każdemu z organów możliwość swobodnego działania, podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji i umożliwia bieżącą wymianę informacji.

  1. Wszelkie spory między organami przedszkola rozwiązuje Dyrektor Placówki.

W przypadku sporu między organami przedszkola, w których stroną jest Dyrektor, powołuje się zespół mediacyjny, składający się z jednego przedstawiciela każdego organu przedszkola, z tym że Dyrektor wyznacza swojego pełnomocnika. Zadaniem zespołu mediacyjnego jest doprowadzenie do porozumienia stron.

 §4

ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA

  1. Podstawową jednostką organizacyjną jest grupa dzieci w podobnym wieku.
  2. Grupa dzieci liczy maksymalnie 26 osób.
  3. Przedszkole przyjmuje dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
  4. Przedszkole funkcjonuje cały rok od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach 6:45-16:30, z wyjątkiem 2 maja, 24 grudnia, 31 grudnia i dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. W czasie trwania roku szkolnego przedszkole może modyfikować ofertę edukacyjną w zależności od potrzeb bieżących.
  6. W przypadku, gdy łączna liczba dzieci w przedszkolu jest niższa niż 10 osób, dyrektor przedszkola może podjąć decyzję o czasowym zamknięciu placówki.
  7. Przedszkole zapewnia trzy posiłki dziennie.
  8. Za pobyt dziecka w przedszkolu rodzice uiszczają comiesięczną opłatę, której wysokość regulowana jest zawartą umową. W skład opłaty wchodzi: opłata stała oraz wyżywienie.
  9. Wysokość opłaty stałej ustala Dyrektor Przedszkola.
  10. W przypadku, gdy dziecko nie uczęszcza do Przedszkola, nie zwalnia to rodziców od uiszczania opłaty stałej.
  11. W przypadku miesięcznego zalegania z opłatami przedszkolnymi, dziecko może zostać skreślone z listy wychowanków przez Dyrektora.
  12. Dziecko powinno być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez Rodziców, Opiekunów lub Osobę pełnoletnią, upoważnioną pisemnie przez Rodziców. Osoba taka nie może być pod wpływem alkoholu, środków odurzających, narkotyków.
  13. Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:
  • trzy nowoczesne, klimatyzowane sale z własnymi łazienkami;
  • dużą salę gimnastyczną o powierzchni 91 m2, posiadającą osobne szatnie oraz toalety dla chłopców i dziewczynek, ponadto sala wyposażona jest w drabinki, lustra, sprzęt sportowy potrzebny do różnego rodzaju zajęć tj. rytmika, profilaktyka i korekcja wad postawy oraz różnych zajęć ruchowych;
  • przestronną poczekalnię dla rodziców ze specjalnie przygotowanym kącikiem zabaw dla ich młodszych pociech nieuczęszczających jeszcze do przedszkola;
  • szatnie dla dzieci;
  • pokój dla pedagoga, psychologa i logopedy;
  1. Dzieci mają możliwość korzystania z dużego ogrodu z pięknym, profesjonalnym placem zabaw.
  2. W godzinach popołudniowych dzieci z Przedszkola, jak i spoza niego mogą skorzystać z szerokiego wachlarza zajęć edukacyjnych oraz sportowych, takich jak np. warsztaty językowe, taneczne, plastyczne, robotyka.
  3. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz program wychowania przedszkolnego wybranego z zestawu programów zatwierdzonych przez MEN z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dzieci.

§5

PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW, WYCHOWANKÓW I RODZICÓW PRZEDSZKOLA

  1. Prawa i obowiązki nauczycieli:
  • Nauczycieli zatrudnia Dyrektor Przedszkola na podstawie umowy o pracę w oparciu
    o obowiązujące przepisy prawa pracy lub inną umowę cywilno – prawną.
  • Wynagrodzenie nauczycieli ustalone jest na podstawie indywidualnych umów.
  • W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele z wykształceniem pedagogicznym. Zatrudnieni specjaliści posiadają kwalifikacje zawodowe, właściwe do wykonywanych funkcji.
  • Nauczyciel przedszkola prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiada za jakość i wynik tej pracy.
  • Nauczyciel jest zobowiązany do wykonywania zadań zgodnie z zakresem obowiązków, określonych i przyznanych przez Dyrektora oraz innych zadań niż wynikających
    z zakresu obowiązków, jeżeli zostały polecone przez Dyrektora Przedszkola i są związane z organizacją procesu wychowawczo-dydaktycznego i opiekuńczego.
  • Nauczyciele są głównymi animatorami przedszkola, w związku z tym oczekuje się
    od nich:
  1. dążenia do integralnego i wszechstronnego rozwoju osobowości;
  2. rzetelnego, wynikającego z troski o dobro dziecka, realizowania zadań dydaktycznych i wychowawczych;
  3. nawiązywania bliskiego i przyjaznego kontaktu z dziećmi;
  4. prowadzenia obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie
    i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowania tych obserwacji;
  5. stosowania twórczych metod nauczania i wychowania;
  6. prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i wychowania;
  7. udziału w pracach Rady Pedagogicznej;
  8. permanentnego podnoszenia poziomu kwalifikacji zawodowych;
  9. współpracy z rodzicami dzieci w sprawach dotyczących procesu wychowawczo-edukacyjnego i opiekuńczego;
  10. dbałości o warsztat pracy poprzez gromadzenie pomocy naukowych oraz troskę o estetykę pomieszczeń;
  11. inicjowania i organizowania imprez przedszkolnych;
  • Nauczyciel ponosi odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci, przez cały czas pobytu dziecka w przedszkolu, w czasie uczestniczenia dziecka w imprezach (zabawach) organizowanych przez przedszkole poza jego terenem oraz za wypadki wynikające z niedopełnienia obowiązków nauczycielskich w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
  • Nauczyciel ma prawo do:
  1. wyboru programu wychowania przedszkolnego, programu nauczania oraz podręczników dopuszczonych do użytku przedszkolnego;
  2. opracowania własnego programu wychowania przedszkolnego lub programu nauczania.
  • Zakres obowiązków dla poszczególnych pracowników sporządza Dyrektor Przedszkola.
  • Pracowników niepedagogicznych zatrudnia Dyrektor Przedszkola na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilno-prawnej.

 

  1. Prawa i obowiązki pracowników niepedagogicznych:

 

  • Zakres obowiązków pracowników niepedagogicznych przedszkola ustala i przyznaje Dyrektor Przedszkola. Wynagrodzenie pracowników niepedagogicznych określa umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna.
  1. Prawa i obowiązki wychowanków:
  • Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 2,5-6 lat.
  • Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka.
  • Dziecko ma prawo do:
  1. pełnego, harmonijnego rozwoju osobowości;
  2. wzrastania w poczuciu miłości i zrozumienia;
  3. właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznego zgodnego z zasadami higieny pracy umysłowej;
  4. ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej;
  5. poszanowania jego godności osobistej;
  6. poszanowania własności;
  7. życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie wychowawczo-dydaktycznym;
  8. akceptacji jego osoby;
  9. uzyskiwania instrukcji i pomocy nauczyciela lub opiekuna we wszystkich sytuacjach życiowych;
  10. zapoznania się z zasadami postępowania w przedszkolu we wszystkich sferach życia społeczności przedszkolnej.
  • Do obowiązków dziecka w szczególności należą:
  1. szanowanie swoich kolegów oraz wytworu ich pracy;
  2. słuchanie i reagowanie na polecenia nauczyciela;
  3. przestrzeganie ustalonych zasad w grupie;
  4. okazywania szacunku nauczycielowi oraz innym osobom;
  5. szanowanie poglądów i przekonań innych osób;
  6. troska o zabawki, dbałość o estetyczny wygląd pomieszczeń przedszkola;
  7. nie oddalanie się od grupy;
  8. zgłaszanie nauczycielowi wszelkich niedyspozycji;
  9. przebywanie pod stałą opieką wychowawcy;
  10. utrzymywanie czystości i porządku na terenie przedszkola.
  • Dziecko może być skreślone z listy wychowanków przez Dyrektora w przypadku, gdy rodzice lub prawni opiekunowie:
  1. nie przestrzegają postanowień obowiązującego w placówce statutu, regulaminu przedszkola i obowiązujących w placówce procedur;
  2. nie wywiązują się z obowiązku terminowego regulowania obowiązujących
    w placówce opłat – na zasadach zawartych w niniejszym statucie i umowie cywilno – prawnej;
  3. zataili informacje o stanie zdrowia psychicznego lub fizycznego dziecka mające wpływ na prawidłowy proces dydaktyczno-wychowawczy i bezpieczeństwo innych dzieci w przedszkolu;
  4. nie zgłosili Dyrektorowi lub nauczycielowi prowadzącemu grupę powodu nieobecności dziecka trwającej ponad 14 dni;
  5. wówczas gdy nastąpił brak współpracy pomiędzy rodzicami(prawnymi opiekunami) a pracownikami pedagogicznymi przedszkola w kwestii rozwiązywania problemów powstałych w procesie edukacji i wychowania dziecka.
  • Dziecko może być skreślone z listy wychowanków przez Dyrektora w przypadku, gdy swoim zachowaniem zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci.
  • Nieuiszczenie opłaty za przedszkole przez jeden miesiąc jest równoznaczne
    z rezygnacją z usług przedszkola i powodem do skreślenia dziecka z ewidencji przedszkola.
  • Pisemną decyzję Dyrektora o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola przekazuje się rodzicom lub przesyła na adres podany przez rodziców.
  1. Prawa i obowiązki rodziców:
  • Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określenia drogi jego indywidualnego rozwoju.
  • Formą współpracy przedszkola z rodzicami (prawnymi opiekunami) dziecka są konsultacje i rozmowy indywidualne z Dyrektorem Przedszkola lub nauczycielem dziecka.
  • Rodzice mają prawo do:
  1. uzyskiwania informacji o postępach edukacyjnych dziecka;
  2. udziału w zajęciach otwartych prowadzonych przez przedszkole;
  3. zapoznanie się z podstawą programową wychowania przedszkolnego;
  4. uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz o  sposobach udzielania dziecku wsparcia;
  5. wychowania swoich dzieci w duchu tolerancji i zrozumienia dla innych,bez dyskryminacji wynikającej z koloru skóry, rasy, narodowości, wyznania, płci oraz pozycji społecznej lub materialnej;
  6. otrzymywania jasno sprecyzowanych zasad rozliczeń finansowych z przedszkolem.
  • Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
  1. zapoznanie się ze statutem przedszkola oraz respektowanie jego postanowień;
  2. respektowanie postanowień Rady Pedagogicznej;
  3. współpraca z przedszkolem w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych;
  4. terminowe uiszczanie czesnego;
  5. czytanie zamieszczonych wiadomości na tablicy informacyjnej oraz bieżące śledzenie informacji widniejących na stronie internetowej (w panelu rodzica);
  6. kontakt telefoniczny wynikający z bieżących wydarzeń;
  7. przyprowadzanie i odbieranie dziecka z placówki przez rodziców, opiekunów lub pisemnie upoważnioną przez nich osobę (zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo);
  8. przyprowadzanie do przedszkola wyłącznie dzieci zdrowych;
  9. informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu oraz niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych, a także zgłaszanie nauczycielowi niedyspozycji dziecka zarówno fizycznej, jak i psychicznej;
  10. uczestniczenie w zebraniach i innych formach współdziałania przedszkola i rodziny dziecka mających na celu właściwy przepływ informacji oraz wypracowanie wspólnych działań edukacyjnych i wychowawczych.
  1. Współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) dzieci odbywa się poprzez:
  • zebrania grupowe z rodzicami, organizowane w miarę potrzeb bieżących, lecz nie rzadziej niż jeden raz w roku szkolnym,
  • konsultacje i rozmowy indywidualne z Dyrektorem, nauczycielami, logopedą, psychologiem,
  • zajęcia otwarte dla rodziców,
  • udział w uroczystościach i imprezach przedszkolnych.

 

§6

ZASADY PRZYJMOWANIA DZIECI DO PRZEDSZKOLA

  1. Przyjęcie dziecka do przedszkola następuje na podstawie umowy cywilno-prawnej zawartej pomiędzy rodzicami (prawnymi opiekunami) a Dyrektorem.
  2. Rozwiązanie umowy przez jedną ze stron (z pisemnym miesięcznym wypowiedzeniem z mocą obowiązującą od pierwszego dnia następnego miesiąca), jest jednoznaczne ze skreśleniem dziecka z listy wychowanków przedszkola.
  3. Dzieci mogą być przyjmowane w ciągu całego roku szkolnego, jeżeli przedszkole dysponuje wolnym(i) miejscem(ami).

 

§7

 SPOSÓB UZYSKIWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSZKOLA:

  1. Środki finansowe przeznaczone na działalność przedszkola pochodzą z:
  • opłat rodziców i opiekunów dzieci uczęszczających do przedszkola (czesne). Wysokość opłat wnoszonych przez rodziców jest ustalana w umowie;
  • dotacji z budżetu gminy Andrychów;
  • środków własnych przeznaczonych na działalność przedszkola przez osobę prowadzącą.

 

§8

NAUCZANIE ZDALNE

  1. Dyrektor zobowiązany jest do zorganizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w sytuacji, gdy zajęcia zostaną zawieszone z powodu zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności:
  • zagrożenia bezpieczeństwa dzieci w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,
  • temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia
    z uczniami, zagrażającej zdrowiu dzieci,
  • zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,
  • innego nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu dzieci.
  1. Nauczyciele są wówczas zobowiązani do:
  • kontaktu telefonicznego, e-mailowego, przez grupy utworzone na Facebooku bądź
    w aplikacji Messenger z rodzicami lub opiekunami prawnymi dziecka,
  • przesyłania propozycji zadań dydaktycznych zgodnych z obowiązującą Podstawą Programową i wybranym Programem Wychowania Przedszkolnego,
  • wysyłania zadań do godziny 9:00 każdego dnia w którym placówka jest objęta czasowym zamknięciem,
  • wspomaganie rodziców przez kontakt pośredni w realizowaniu zadań dydaktycznych,
  • przesyłanie propozycji zabaw, gier, audiobooków, stron internetowych, filmów edukacyjnych i innych zgodnych z tematem zajęć.
  1. Nauczyciel ma prawo prosić o potwierdzenie przez rodziców, opiekunów prawnych uczestnictwa dziecka w zajęciach poprzez fotorelację, bądź inną formę.
  2. Rodzice mają prawo do indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia (po wcześniejszym ustaleniu konkretnego terminu, dogodnego dla dwóch stron) w celu omówienia właściwego procesu kształcenia.

 

§9

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej – dyrektora placówki, nauczycieli, rodziców, pracowników niepedagogicznych.
  2. Zmiany w niniejszym statucie następują po przygotowaniu przez Radę Pedagogiczną projektu zmian i zatwierdzenia go przez Dyrektora Przedszkola.
  3. Regulaminy działalności uchwalone poprzez organy działające w przedszkolu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego statutu.
  4. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego.