PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
„MAŁY BYSTRZAK”
W ANDRYCHOWIE
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Przedszkole jest placówką niepubliczną.
- Przedszkole nosi nazwę Niepubliczne Przedszkole „Mały Bystrzak”, zwane w dalszej treści niniejszego statutu Przedszkolem.
- Siedziba przedszkola mieści się przy ul. Słowackiego 4e,
34 – 120 Andrychów. - Podstawą prawną działania Przedszkola jest:
- Konwencja Praw Dziecka z dnia 20.11.1989r. (Dz.U.1991r., Nr 120, poz.526)
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. 1915 z późniejszymi zmianami)
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082)
- Rozporządzenie MEN z dnia 14.02.2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz. U. poz. 356 z 2017 r. z późniejszymi zmianami).
- Osobą prowadzącą jest Ewa Marczyńska zam. ul. Żwirki i Wigury 54a, 34-120 Andrychów, która jednocześnie pełni funkcję Dyrektora placówki.
- Prowadzenie Przedszkola ma charakter prowadzenia działalności oświatowo – wychowawczej.
- Przedszkole prowadzone jest na podstawie wpisu do ewidencji prowadzonej przez Urząd Miejski w Andrychowie.
- Organem sprawującym nadzór nad przedszkolem jest Małopolski Kurator Oświaty.
§2
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
- Nadrzędnym celem Przedszkola jest dobro dziecka.
- Przedszkole realizuje cele i zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze określone w ustawie o systemie oświaty i przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie.
- Przedszkole między innymi:
- wspomaga indywidualny rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem
i możliwościami rozwojowymi; - harmonijnie realizuje zadania w zakresie nauczania, kształcenia i wychowania;
- sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich indywidualnych potrzeb oraz możliwości przedszkola;
- wspomaga działania wychowawcze rodziców; wpływa na integrowanie zabiegów wychowawczych i przygotowuje dzieci do nauki szkolnej.
- Przedszkole realizuje zadania, wynikające z powyższych celów w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
- pomoc w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej poprzez współpracę z logopedą, psychologiem, poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
- organizacja pracy dydaktyczno – wyrównawczej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (dotyczy pracy z dziećmi posiadającymi orzeczenia).
- budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także łagodnego znoszenia stresów i porażek;
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy, rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości
i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
- Celem wychowania przedszkolnego zgodnie z podstawą programową jest wspomaganie i ukierunkowywanie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
§3
ORGANY PRZEDSZKOLA I ZAKRES ICH ZADAŃ
- Organami przedszkola są:
- Dyrektor przedszkola,
- Wicedyrektor,
- Rada Pedagogiczna, w której skład wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu.
- Zakres zadań Dyrektora Przedszkola:
- Dyrektor przedszkola kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą placówki.
- Sprawuje nadzór pedagogiczny w stosunku do zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli – dokonuje nadzoru ich pracy.
- Kieruje polityką kadrową- zatrudniania i zwalniania pracowników pedagogicznych jak i niepedagogicznych a także wydaje zarządzenia wewnętrzne obowiązujące wszystkich pracowników przedszkola.
- Zapewnia pracownikom właściwe warunki pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy i przeciwpożarowymi.
- Przewodniczy Radzie Pedagogicznej i realizuje jej uchwały podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących.
- Koordynuje opiekę nad dziećmi.
- Wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz higieny uczniom
i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole. - Pełni rolę arbitra w sprawach i sytuacjach konfliktowych.
- Zawiera umowy z Rodzicami lub Opiekunami dzieci o sprawowanie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej nad dzieckiem przez Przedszkole.
- Ustala zasady odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu łącznie z wyżywieniem.
- Reprezentuje placówkę na zewnątrz.
- Nadzoruje organizację imprez przedszkolnych.
- Organizuje oraz odpowiada za administracyjną obsługę przedszkola jak i zaopatrzenie. Ponadto prowadzi dokumentację administracyjną i finansową zgodnie
z obowiązującymi przepisami. - Zarządza majątkiem przedszkola.
- Przeprowadza inwestycje w przedszkolu.
- Ustala plan finansowy.
- Zapewnia odpowiednie warunki do realizacji statutowych zadań przedszkola.
- W czasie nieobecności Dyrektora jego obowiązki pełni Wicedyrektor.
- Zakres zadań Wicedyrektora:
- kształtuje atmosferę twórczej pracy w przedszkolu, życzliwości i zgodnego współdziałania,
- jest bezpośrednim przełożonym, z uprawnienia dyrektora, dla nauczycieli,
- podczas nieobecności w pracy dyrektora przedszkola przejmuje uprawnienia zgodnie z jego kompetencjami,
- sprawuje nadzór nad działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą przedszkola,
- organizuje pracę dydaktyczno – wychowawczą nauczycieli,
- sprawuje nadzór nad realizacją podstawy programowej przez nauczycieli,
- prowadzi obserwacje zajęć, zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego, wydaje zalecenia pokontrolne oraz egzekwuje ich wykonanie,
- prowadzi czynności związane z organizacją nadzoru pedagogicznego oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli,
- prowadzi kontrolę dokumentacji pedagogicznej (dzienników lekcyjnych, dzienników nauczania indywidualnego, planów dydaktyczno – wychowawczych nauczycieli rozpoczynających pracę).
- Zakres zadań Rady Pedagogicznej
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Przedszkola.
- Radę Pedagogiczną tworzą i biorą udział w jej posiedzeniu wszyscy pracownicy pedagogiczni bez względu na wymiar czasu pracy, jak również inne osoby zaproszone przez przewodniczącego Rady Pedagogicznej.
- Rada Pedagogiczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.
- Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są większością głosów w obecności co najmniej 1/2 członków.
- Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do zachowania tajemnicy we wszystkich sprawach, które mogłyby naruszyć dobro osobiste dziecka, jego rodziców, także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
- Do kompetencji Rady Pedagogicznej należą:
- ustalenie i uchwalenie regulaminu swojej działalności,
- analiza spraw bieżących,
- podejmowanie uchwał.
- Organy przedszkola ściśle ze sobą współpracują i wspólnie podejmują decyzje w ramach swoich kompetencji na zasadzie akceptacji, wzajemnego zrozumienia i wspólnej troski
o los dziecka i przedszkola, a przede wszystkim:
- wymieniają informacje o planowanym działaniu,
- wymieniają doświadczenia i spostrzeżenia dotyczące działalności przedszkola,
- biorą czynny udział w funkcjonowaniu przedszkola i doskonaleniu jego pracy.
Koordynatorem współdziałania poszczególnych organów jest Dyrektor przedszkola, który zapewnia każdemu z organów możliwość swobodnego działania, podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji i umożliwia bieżącą wymianę informacji.
- Wszelkie spory między organami przedszkola rozwiązuje Dyrektor Placówki.
W przypadku sporu między organami przedszkola, w których stroną jest Dyrektor, powołuje się zespół mediacyjny, składający się z jednego przedstawiciela każdego organu przedszkola, z tym że Dyrektor wyznacza swojego pełnomocnika. Zadaniem zespołu mediacyjnego jest doprowadzenie do porozumienia stron.
§4
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
- Podstawową jednostką organizacyjną jest grupa dzieci w podobnym wieku.
- Grupa dzieci liczy maksymalnie 26 osób.
- Przedszkole przyjmuje dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
- Przedszkole funkcjonuje cały rok od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach 6:45-16:30, z wyjątkiem 2 maja, 24 grudnia, 31 grudnia i dni ustawowo wolnych od pracy.
- W czasie trwania roku szkolnego przedszkole może modyfikować ofertę edukacyjną w zależności od potrzeb bieżących.
- W przypadku, gdy łączna liczba dzieci w przedszkolu jest niższa niż 10 osób, dyrektor przedszkola może podjąć decyzję o czasowym zamknięciu placówki.
- Przedszkole zapewnia trzy posiłki dziennie.
- Za pobyt dziecka w przedszkolu rodzice uiszczają comiesięczną opłatę, której wysokość regulowana jest zawartą umową. W skład opłaty wchodzi: opłata stała oraz wyżywienie.
- Wysokość opłaty stałej ustala Dyrektor Przedszkola.
- W przypadku, gdy dziecko nie uczęszcza do Przedszkola, nie zwalnia to rodziców od uiszczania opłaty stałej.
- W przypadku miesięcznego zalegania z opłatami przedszkolnymi, dziecko może zostać skreślone z listy wychowanków przez Dyrektora.
- Dziecko powinno być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez Rodziców, Opiekunów lub Osobę pełnoletnią, upoważnioną pisemnie przez Rodziców. Osoba taka nie może być pod wpływem alkoholu, środków odurzających, narkotyków.
- Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:
- trzy nowoczesne, klimatyzowane sale z własnymi łazienkami;
- dużą salę gimnastyczną o powierzchni 91 m2, posiadającą osobne szatnie oraz toalety dla chłopców i dziewczynek, ponadto sala wyposażona jest w drabinki, lustra, sprzęt sportowy potrzebny do różnego rodzaju zajęć tj. rytmika, profilaktyka i korekcja wad postawy oraz różnych zajęć ruchowych;
- przestronną poczekalnię dla rodziców ze specjalnie przygotowanym kącikiem zabaw dla ich młodszych pociech nieuczęszczających jeszcze do przedszkola;
- szatnie dla dzieci;
- pokój dla pedagoga, psychologa i logopedy;
- Dzieci mają możliwość korzystania z dużego ogrodu z pięknym, profesjonalnym placem zabaw.
- W godzinach popołudniowych dzieci z Przedszkola, jak i spoza niego mogą skorzystać z szerokiego wachlarza zajęć edukacyjnych oraz sportowych, takich jak np. warsztaty językowe, taneczne, plastyczne, robotyka.
- Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz program wychowania przedszkolnego wybranego z zestawu programów zatwierdzonych przez MEN z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dzieci.
§5
PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW, WYCHOWANKÓW I RODZICÓW PRZEDSZKOLA
- Prawa i obowiązki nauczycieli:
- Nauczycieli zatrudnia Dyrektor Przedszkola na podstawie umowy o pracę w oparciu
o obowiązujące przepisy prawa pracy lub inną umowę cywilno – prawną. - Wynagrodzenie nauczycieli ustalone jest na podstawie indywidualnych umów.
- W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele z wykształceniem pedagogicznym. Zatrudnieni specjaliści posiadają kwalifikacje zawodowe, właściwe do wykonywanych funkcji.
- Nauczyciel przedszkola prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiada za jakość i wynik tej pracy.
- Nauczyciel jest zobowiązany do wykonywania zadań zgodnie z zakresem obowiązków, określonych i przyznanych przez Dyrektora oraz innych zadań niż wynikających
z zakresu obowiązków, jeżeli zostały polecone przez Dyrektora Przedszkola i są związane z organizacją procesu wychowawczo-dydaktycznego i opiekuńczego. - Nauczyciele są głównymi animatorami przedszkola, w związku z tym oczekuje się
od nich:
- dążenia do integralnego i wszechstronnego rozwoju osobowości;
- rzetelnego, wynikającego z troski o dobro dziecka, realizowania zadań dydaktycznych i wychowawczych;
- nawiązywania bliskiego i przyjaznego kontaktu z dziećmi;
- prowadzenia obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie
i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowania tych obserwacji; - stosowania twórczych metod nauczania i wychowania;
- prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i wychowania;
- udziału w pracach Rady Pedagogicznej;
- permanentnego podnoszenia poziomu kwalifikacji zawodowych;
- współpracy z rodzicami dzieci w sprawach dotyczących procesu wychowawczo-edukacyjnego i opiekuńczego;
- dbałości o warsztat pracy poprzez gromadzenie pomocy naukowych oraz troskę o estetykę pomieszczeń;
- inicjowania i organizowania imprez przedszkolnych;
- Nauczyciel ponosi odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci, przez cały czas pobytu dziecka w przedszkolu, w czasie uczestniczenia dziecka w imprezach (zabawach) organizowanych przez przedszkole poza jego terenem oraz za wypadki wynikające z niedopełnienia obowiązków nauczycielskich w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
- Nauczyciel ma prawo do:
- wyboru programu wychowania przedszkolnego, programu nauczania oraz podręczników dopuszczonych do użytku przedszkolnego;
- opracowania własnego programu wychowania przedszkolnego lub programu nauczania.
- Zakres obowiązków dla poszczególnych pracowników sporządza Dyrektor Przedszkola.
- Pracowników niepedagogicznych zatrudnia Dyrektor Przedszkola na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilno-prawnej.
- Prawa i obowiązki pracowników niepedagogicznych:
- Zakres obowiązków pracowników niepedagogicznych przedszkola ustala i przyznaje Dyrektor Przedszkola. Wynagrodzenie pracowników niepedagogicznych określa umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna.
- Prawa i obowiązki wychowanków:
- Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 2,5-6 lat.
- Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka.
- Dziecko ma prawo do:
- pełnego, harmonijnego rozwoju osobowości;
- wzrastania w poczuciu miłości i zrozumienia;
- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznego zgodnego z zasadami higieny pracy umysłowej;
- ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej;
- poszanowania jego godności osobistej;
- poszanowania własności;
- życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie wychowawczo-dydaktycznym;
- akceptacji jego osoby;
- uzyskiwania instrukcji i pomocy nauczyciela lub opiekuna we wszystkich sytuacjach życiowych;
- zapoznania się z zasadami postępowania w przedszkolu we wszystkich sferach życia społeczności przedszkolnej.
- Do obowiązków dziecka w szczególności należą:
- szanowanie swoich kolegów oraz wytworu ich pracy;
- słuchanie i reagowanie na polecenia nauczyciela;
- przestrzeganie ustalonych zasad w grupie;
- okazywania szacunku nauczycielowi oraz innym osobom;
- szanowanie poglądów i przekonań innych osób;
- troska o zabawki, dbałość o estetyczny wygląd pomieszczeń przedszkola;
- nie oddalanie się od grupy;
- zgłaszanie nauczycielowi wszelkich niedyspozycji;
- przebywanie pod stałą opieką wychowawcy;
- utrzymywanie czystości i porządku na terenie przedszkola.
- Dziecko może być skreślone z listy wychowanków przez Dyrektora w przypadku, gdy rodzice lub prawni opiekunowie:
- nie przestrzegają postanowień obowiązującego w placówce statutu, regulaminu przedszkola i obowiązujących w placówce procedur;
- nie wywiązują się z obowiązku terminowego regulowania obowiązujących
w placówce opłat – na zasadach zawartych w niniejszym statucie i umowie cywilno – prawnej; - zataili informacje o stanie zdrowia psychicznego lub fizycznego dziecka mające wpływ na prawidłowy proces dydaktyczno-wychowawczy i bezpieczeństwo innych dzieci w przedszkolu;
- nie zgłosili Dyrektorowi lub nauczycielowi prowadzącemu grupę powodu nieobecności dziecka trwającej ponad 14 dni;
- wówczas gdy nastąpił brak współpracy pomiędzy rodzicami(prawnymi opiekunami) a pracownikami pedagogicznymi przedszkola w kwestii rozwiązywania problemów powstałych w procesie edukacji i wychowania dziecka.
- Dziecko może być skreślone z listy wychowanków przez Dyrektora w przypadku, gdy swoim zachowaniem zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci.
- Nieuiszczenie opłaty za przedszkole przez jeden miesiąc jest równoznaczne
z rezygnacją z usług przedszkola i powodem do skreślenia dziecka z ewidencji przedszkola. - Pisemną decyzję Dyrektora o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola przekazuje się rodzicom lub przesyła na adres podany przez rodziców.
- Prawa i obowiązki rodziców:
- Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określenia drogi jego indywidualnego rozwoju.
- Formą współpracy przedszkola z rodzicami (prawnymi opiekunami) dziecka są konsultacje i rozmowy indywidualne z Dyrektorem Przedszkola lub nauczycielem dziecka.
- Rodzice mają prawo do:
- uzyskiwania informacji o postępach edukacyjnych dziecka;
- udziału w zajęciach otwartych prowadzonych przez przedszkole;
- zapoznanie się z podstawą programową wychowania przedszkolnego;
- uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz o sposobach udzielania dziecku wsparcia;
- wychowania swoich dzieci w duchu tolerancji i zrozumienia dla innych,bez dyskryminacji wynikającej z koloru skóry, rasy, narodowości, wyznania, płci oraz pozycji społecznej lub materialnej;
- otrzymywania jasno sprecyzowanych zasad rozliczeń finansowych z przedszkolem.
- Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
- zapoznanie się ze statutem przedszkola oraz respektowanie jego postanowień;
- respektowanie postanowień Rady Pedagogicznej;
- współpraca z przedszkolem w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych;
- terminowe uiszczanie czesnego;
- czytanie zamieszczonych wiadomości na tablicy informacyjnej oraz bieżące śledzenie informacji widniejących na stronie internetowej (w panelu rodzica);
- kontakt telefoniczny wynikający z bieżących wydarzeń;
- przyprowadzanie i odbieranie dziecka z placówki przez rodziców, opiekunów lub pisemnie upoważnioną przez nich osobę (zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo);
- przyprowadzanie do przedszkola wyłącznie dzieci zdrowych;
- informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu oraz niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych, a także zgłaszanie nauczycielowi niedyspozycji dziecka zarówno fizycznej, jak i psychicznej;
- uczestniczenie w zebraniach i innych formach współdziałania przedszkola i rodziny dziecka mających na celu właściwy przepływ informacji oraz wypracowanie wspólnych działań edukacyjnych i wychowawczych.
- Współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) dzieci odbywa się poprzez:
- zebrania grupowe z rodzicami, organizowane w miarę potrzeb bieżących, lecz nie rzadziej niż jeden raz w roku szkolnym,
- konsultacje i rozmowy indywidualne z Dyrektorem, nauczycielami, logopedą, psychologiem,
- zajęcia otwarte dla rodziców,
- udział w uroczystościach i imprezach przedszkolnych.
§6
ZASADY PRZYJMOWANIA DZIECI DO PRZEDSZKOLA
- Przyjęcie dziecka do przedszkola następuje na podstawie umowy cywilno-prawnej zawartej pomiędzy rodzicami (prawnymi opiekunami) a Dyrektorem.
- Rozwiązanie umowy przez jedną ze stron (z pisemnym miesięcznym wypowiedzeniem z mocą obowiązującą od pierwszego dnia następnego miesiąca), jest jednoznaczne ze skreśleniem dziecka z listy wychowanków przedszkola.
- Dzieci mogą być przyjmowane w ciągu całego roku szkolnego, jeżeli przedszkole dysponuje wolnym(i) miejscem(ami).
§7
SPOSÓB UZYSKIWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSZKOLA:
- Środki finansowe przeznaczone na działalność przedszkola pochodzą z:
- opłat rodziców i opiekunów dzieci uczęszczających do przedszkola (czesne). Wysokość opłat wnoszonych przez rodziców jest ustalana w umowie;
- dotacji z budżetu gminy Andrychów;
- środków własnych przeznaczonych na działalność przedszkola przez osobę prowadzącą.
§8
NAUCZANIE ZDALNE
- Dyrektor zobowiązany jest do zorganizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w sytuacji, gdy zajęcia zostaną zawieszone z powodu zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności:
- zagrożenia bezpieczeństwa dzieci w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,
- temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia
z uczniami, zagrażającej zdrowiu dzieci, - zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,
- innego nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu dzieci.
- Nauczyciele są wówczas zobowiązani do:
- kontaktu telefonicznego, e-mailowego, przez grupy utworzone na Facebooku bądź
w aplikacji Messenger z rodzicami lub opiekunami prawnymi dziecka, - przesyłania propozycji zadań dydaktycznych zgodnych z obowiązującą Podstawą Programową i wybranym Programem Wychowania Przedszkolnego,
- wysyłania zadań do godziny 9:00 każdego dnia w którym placówka jest objęta czasowym zamknięciem,
- wspomaganie rodziców przez kontakt pośredni w realizowaniu zadań dydaktycznych,
- przesyłanie propozycji zabaw, gier, audiobooków, stron internetowych, filmów edukacyjnych i innych zgodnych z tematem zajęć.
- Nauczyciel ma prawo prosić o potwierdzenie przez rodziców, opiekunów prawnych uczestnictwa dziecka w zajęciach poprzez fotorelację, bądź inną formę.
- Rodzice mają prawo do indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia (po wcześniejszym ustaleniu konkretnego terminu, dogodnego dla dwóch stron) w celu omówienia właściwego procesu kształcenia.
§9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej – dyrektora placówki, nauczycieli, rodziców, pracowników niepedagogicznych.
- Zmiany w niniejszym statucie następują po przygotowaniu przez Radę Pedagogiczną projektu zmian i zatwierdzenia go przez Dyrektora Przedszkola.
- Regulaminy działalności uchwalone poprzez organy działające w przedszkolu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego statutu.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego.